محمد نوری‌زاد: به زودی خود را به آتش خواهم کشید
نوشته شده توسط : zwembril
محمد نوری‌زاد، مستند ساز و نویسنده منتقد حکومت ایران

آقای نوری زاد که سال‌ها از حامیان اصلی رهبر ایران به شمار می رفت، در پی وقایع پس از انتخابات خرداد ۸۸ شروع به انتقاد از دولت و رهبر ایران کرد و به همین دلیل بارها بازداشت و روانه زندان شد

محمد نوری‌زاد، مستند ساز و نویسنده منتقد حکومت ایران در تازه‌ترین نامه خود به آیت‌الله خامنه ای نوشته است که اگر آیت‌الله های ایران 'در اعتراض به خفتی که اسلام در این کشور دچار شده' خودسوزی جمعی نکنند ، او به زودی خود را به آتش خواهد کشید.

در این نامه که تاریخ نگارش آن ۱۱ اسفند، ۲ مارس است آقای نوری‌زاد نوشته است: "آسیب‌ها و آثار مخوف کلاهبرداری‌های خارق‌العاده‌ اسلامی ما را، با هیچ توصیه و توجیهی نمی‌توان روفت، مگر اینکه آیت‌الله‌های ایران در اعتراض به خفتی که اسلام در این ملک دچار آن شده است، خود را به آتش بکشند."

این نامه، بیست و پنجمین نامه‌ای است که از زمان مناقشات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، آقای نوری‌زاد خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته است.

محمد نوری‌زاد سال‌ها از حامیان سرسخت آیت الله خامنه‌ای به شمار می‌رفت.

او نوشته است: "ما به اسم اسلام در این سال‌های پس از انقلاب آدم کشته‌ایم و اموال مردمان خود را غارت کرده‌ایم و زندان‌های خود را از مردم معترض پر کرده‌ایم و به اسم اسلام بر جهل مردمان خیمه بر افراشته‌ایم و به اسم اسلام بر سر اسلام و مردم و تاریخ خاک افشانده‌ایم."

آقای نوری زاد در این نامه‌ها از نحوه برخورد حکومت ایران با معترضان و منتقدان و شیوه حکومت‌داری رهبر ایران به شدت انتقاد کرده است.

او در ادامه نامه اش نوشته: "هم شما و هم ما می‌دانیم که آیت الله‌های ما برای آنکه خود را از خودسوزی معاف کنند، به هزار دلیل شرعی متوسل می‌شوند. من خود مگر آیت خدا نیستم؟ من به جای همه آیت الله‌ها خودم را به آتش می‌کشم."

او نوشته است: "احساس و باورم بر این است که برای بیدار کردن خفتگانی که در حاکمیت همه کاره‌اند، باید آتش افروخت. من به زودی خود را به آتش خواهم کشید. تا شاید آتشی که عنقریب از دلارهای نفتی و اسلحه‌ها و فربگی جماعتی از پاسداران ما زبانه می‌کشد، فرو کشد."

آقای نوری زاد در پایان نامه‌اش نوشت که نگارش نامه‌های پیوسته‌اش به رهبر ایران پایان یافته است اما تاکید کرد: "من اما به نوشته‌های خود ادامه می‌دهم رو به مردم، رو به نمایندگان نمایشی مجلس، رو به قاضی القضاتی که تجربه‌ی یک بازپرسی ساده در پرونده او نیست."

"به وزیر اطلاعات و رئیس اداره اطلاعات سپاه بفرمائید پنج دستگاه کامپیوتر، دوربین‌ها و حافظه‌کامپیوترهایم و اقلام دیگری را که از دو سال و نیم پیش از من ربوده‌اند به من بازگردانند."

محمد نوری زاد

او با انتقاد از اینکه رهبر ایران پاسخی به نامه‌هایش نداده است، نوشت: "اگر من این شکایت را به پیشگاه یک حاکم نسل اندر نسل کافر میبردم نهایتا یک پاسخکی به سمت من پرتاب می‌کرد."

او همچنین از رهبر ایران تقاضا کرده است: "به وزیر اطلاعات و رئیس اداره اطلاعات سپاه بفرمائید پنج دستگاه کامپیوتر، دوربین‌ها و حافظه‌کامپیوترهایم و اقلام دیگری را که از دو سال و نیم پیش از من ربوده‌اند به من بازگردانند. دوست دارم پیش از آنکه خود را به آتش بکشم چشمم به تماشای اموال شخصی‌ام روشنایی بگیرد."

آقای نوری زاد پس از اتفاقات پس از انتخابات خرداد ۸۸ با نگارش نامه‌هایی شروع به انتقاد از دولت و رهبر ایران کرد و به همین دلیل بارها بازداشت و روانه زندان شد.

او به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "توهین به مسئولان نظام" به تحمل سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است.





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: